Tankpas

  • Hoe werkt een tankpas
    Brandstof afrekenen met een zakelijke tankpas is erg gemakkelijk en gaat vrijwel hetzelfde als het afrekenen met een pin pas. Na het aanbieden van de tankpas en het invoeren van de pincode krijg je op de betaal terminal de vraag of je een vervangende auto rijdt. Je kunt hier kiezen voor 'ja' of 'nee'. Wanneer je kiest voor 'nee' dan wordt je gevraagd de huidige kilomterstand in te voeren. Voor een volledige administratie adviseren wij dit altijd wel in te vullen. Na het invoeren hiervan is de transactie afgerond. Een bon bewaren is niet nodig.

    Bekijk onze pagina hoe werkt een tankpas?
  • Voor wie is de tankpas geschikt?
    De tankpas is geschikt voor iedereen die zakelijk een auto in gebruik heeft. Tankpas.nl richt zich met haar dienstverlening vooral op MKB en ZZP'ers. Wij bieden een tankpas met handige extra's die vooral door MKB en ZZP'ers gebruikt worden
  • Wat kost de tankpas?
    Wij maken gebruik van vaste tarieven. Via deze link vind je een overzicht van alle tarieven: Tarieven Tankpas.nl
  • Hoe kan ik tankpassen aanvragen?
    Tankpassen aanvragen via onze website is erg gemakkelijk. Lees hier alles over tankpassen aanvragen
  • Wat moet ik doen wanneer ik mijn tankpas ben verloren of deze gestolen is?
    Wanneer je tankpas gestolen is of je bent deze verloren kun je deze via de portal blokkeren. Je logt in de portal, vervolgens ga je naar ‘Tankpassen’, je klikt op de desbetreffende tankpas en klikt op ‘beëindigen of vervangen’. Je hebt nu de tankpas geblokkeerd. Wilt je een nieuwe tankpas met dezelfde gegevens en pincode? Dan kun je dit aangeven onder de einddatum door bij ‘nieuwe pas’ JA aan te vinken.
  • Waar kan ik tanken met mijn tankpas?
    De tankpas wordt in Nederland bij elk tankstation van elk merk geaccepteerd, bij zowel bemande als onbemande tankstations. Je kunt dus zelf bepalen waar je tankt, tankstations met hoge brandstofprijzen vermijden en je hoeft nooit om te rijden. Je kunt via onze Locator zien waar je het goedkoopste kunt tanken bij jouw in de buurt.
    Voor meer informatie lees: Waar kan ik tanken met mijn tankpas?

    Heb je een pas voor Europa dan maakt je buiten Nederland gebruik van het grootste netwerk dat op dit moment beschikbaar is. Bekijk de actuele informatie over onze Europese tankpas.
  • Ik krijg een nieuw kenteken, wat moet ik doen?
    Je kunt via de portal jouw huidige tankpas beëindigen en een nieuwe tankpas aanvragen. Een nieuwe tankpas aanvragen doe je onder het kopje ‘tankpassen’. Wij adviseren om de huidige pas te beëindigen zodra je de nieuwe pas hebt ontvangen zodat je deze nog wel kunt gebruiken. Het beëindigen van de tankpas doe je onder het kopje ‘tankpassen’, je klikt de desbetreffende pas aan, vervolgens klikt je op ‘beëindigen of vervangen’ en vult de einddatum in. De nieuwe tankpas dien je opnieuw aan te melden bij Yellowbrick en Tranzer.
  • Welke kant van de pas moet ik gebruiken als ik een EU-pas heb?
    Als je een EU-pas hebt dan heb je een pasje met aan beide zijde een betaalstrip. Als je buiten Nederland gaat tanken dan dien je de bredere strip aan te bieden. Dit is de DKV-zijde. Als je een automaat hebt waarbij je moet swipen met de tankpas dan houd je de zijde waarmee je wilt afrekenen aan de linkerkant. Dus voor tanken in de EU houd je de bredere zijde van de pas aan de linkerkant. Heb je een betaalautomaat waarbij je de pas moet dippen dan houd je de zijde naar boven waar EU op staat. De strip die aan de onderzijde zit wordt gelezen door de betaalautomaat.
  • Is de tankpas kenteken gebonden?
    Bij het afrekenen van brandstoffen of carwash is er geen check op kenteken. Je kunt daarom meerdere voertuigen tanken of laden met 1 tankpas. Als je gebruik wilt maken van onze andere diensten zoals parkeren, Fit-To-Go en pechhulp dan is er wel een check op kenteken. Je kunt voor deze diensten alleen gebruikmaken met het voertuig waarvan het kenteken op de tankpas staat.
  • Zitten er limieten op de pas?
    Er zitten vaste limieten op de tankpas. De tankpas heeft een dag limiet van 200 euro en een weeklimiet van 400 euro. Mocht je dit willen aanpassen dan kun je hiervoor een mail sturen naar info@tankpas.nl. Naar aanleiding van jouw mail beoordelen wij of wij het limiet op de pas kunnen verhogen. Als je het limiet op een DKV-pas wilt aanpassen dan dienen wij hiervoor een nieuwe pas aan te vragen.
  • Mijn tankpas werkt niet, wat moet ik doen?
    Een aantal voorbeelden waardoor de pas niet zou kunnen werken zijn: het limiet is bereikt, de tankpas is niet actief, je hebt bij een Europese pas de verkeerde zijde van de pas aangeboden, de desbetreffende dienst is niet geactiveerd op de pas of het tankstation/carwash waar je heeft geprobeerd af te rekenen heeft een storing.
    Indien een pas defect is kan deze via de portal worden vervangen. Is er twijfel of is er een probleem met de pas dan kun je contact met ons opnemen. Wij zijn te bereiken via 088 - 110 5000 of per mail op info@tankpas.nl of je kunt ons een chat sturen. Wij zijn open tussen 08:00 uur en 17:00 uur.