menu
Over de pas
ZZP
MKB
FAQ
Contact
Contact
Inloggen
Bestellen
088 110 5050
4.2
1442 beoordelingen
088 110 5050
Een vraag over onze tankpas?
Bekijk onze meest gestelde vragen
Kom je er niet uit? Vraag het via de chat
TANKPAS AANVRAGEN!
Ontdek alle voordelen
Tankpas.nl
FAQ
call_to_action
Tankpas
description
Facturen &Tarieven
flash_on
Elektrisch
map
Locaties
star
Service
computer
Portal
Tankpas
Hoe werkt een tankpas
Brandstof afrekenen met een zakelijke tankpas is erg gemakkelijk en gaat vrijwel hetzelfde als het afrekenen met een pin pas. Na het aanbieden van de tankpas en het invoeren van de pincode krijg je op de betaal terminal de vraag of je een vervangende auto rijdt. Je kunt hier kiezen voor 'ja' of 'nee'. Wanneer je kiest voor 'nee' dan wordt je gevraagd de huidige kilomterstand in te voeren. Voor een volledige administratie adviseren wij dit altijd wel in te vullen. Na het invoeren hiervan is de transactie afgerond. Een bon bewaren is niet nodig.
Bekijk onze pagina
hoe werkt een tankpas?
Voor wie is de tankpas geschikt?
De tankpas is geschikt voor iedereen die zakelijk een auto in gebruik heeft. Tankpas.nl richt zich met haar dienstverlening vooral op MKB en ZZP'ers. Wij bieden een tankpas met handige extra's die vooral door
MKB
en
ZZP'ers
gebruikt worden
Wat kost de tankpas?
Wij maken gebruik van vaste tarieven. Via deze link vind je een overzicht van alle tarieven:
Tarieven Tankpas.nl
Hoe kan ik tankpassen aanvragen?
Tankpassen aanvragen via onze website is erg gemakkelijk. Lees hier alles over
tankpassen aanvragen
Wat moet ik doen wanneer ik mijn tankpas ben verloren of deze gestolen is?
Wanneer je tankpas gestolen is of je bent deze verloren kun je deze via de portal blokkeren. Je logt in de portal, vervolgens ga je naar ‘Tankpassen’, je klikt op de desbetreffende tankpas en klikt op ‘beëindigen of vervangen’. Je hebt nu de tankpas geblokkeerd. Wilt je een nieuwe tankpas met dezelfde gegevens en pincode? Dan kun je dit aangeven onder de einddatum door bij ‘nieuwe pas’ JA aan te vinken.
Waar kan ik tanken met mijn tankpas?
De tankpas wordt in Nederland bij elk tankstation van elk merk geaccepteerd, bij zowel bemande als onbemande tankstations. Je kunt dus zelf bepalen waar je tankt, tankstations met hoge brandstofprijzen vermijden en je hoeft nooit om te rijden. Je kunt via onze
Locator
zien waar je het goedkoopste kunt tanken bij jouw in de buurt.
Voor meer informatie lees:
Waar kan ik tanken met mijn tankpas?
Heb je een pas voor Europa dan maakt je buiten Nederland gebruik van het grootste netwerk dat op dit moment beschikbaar is. Bekijk de actuele informatie over onze
Europese tankpas
.
Ik krijg een nieuw kenteken, wat moet ik doen?
Je kunt via de portal jouw huidige tankpas beëindigen en een nieuwe tankpas aanvragen. Een nieuwe tankpas aanvragen doe je onder het kopje ‘tankpassen’. Wij adviseren om de huidige pas te beëindigen zodra je de nieuwe pas hebt ontvangen zodat je deze nog wel kunt gebruiken. Het beëindigen van de tankpas doe je onder het kopje ‘tankpassen’, je klikt de desbetreffende pas aan, vervolgens klikt je op ‘beëindigen of vervangen’ en vult de einddatum in. De nieuwe tankpas dien je opnieuw aan te melden bij Yellowbrick en Tranzer.
Welke kant van de pas moet ik gebruiken als ik een EU-pas heb?
Als je een EU-pas hebt dan heb je een pasje met aan beide zijde een betaalstrip. Als je buiten Nederland gaat tanken dan dien je de bredere strip aan te bieden. Dit is de DKV-zijde. Als je een automaat hebt waarbij je moet swipen met de tankpas dan houd je de zijde waarmee je wilt afrekenen aan de linkerkant. Dus voor tanken in de EU houd je de bredere zijde van de pas aan de linkerkant. Heb je een betaalautomaat waarbij je de pas moet dippen dan houd je de zijde naar boven waar EU op staat. De strip die aan de onderzijde zit wordt gelezen door de betaalautomaat.
Is de tankpas kenteken gebonden?
Bij het afrekenen van brandstoffen of carwash is er geen check op kenteken. Je kunt daarom meerdere voertuigen tanken of laden met 1 tankpas. Als je gebruik wilt maken van onze andere diensten zoals parkeren, Fit-To-Go en pechhulp dan is er wel een check op kenteken. Je kunt voor deze diensten alleen gebruikmaken met het voertuig waarvan het kenteken op de tankpas staat.
Zitten er limieten op de pas?
Er zitten vaste limieten op de tankpas. De tankpas heeft een dag limiet van 200 euro en een weeklimiet van 400 euro. Mocht je dit willen aanpassen dan kun je hiervoor een mail sturen naar info@tankpas.nl. Naar aanleiding van jouw mail beoordelen wij of wij het limiet op de pas kunnen verhogen. Als je het limiet op een DKV-pas wilt aanpassen dan dienen wij hiervoor een nieuwe pas aan te vragen.
Mijn tankpas werkt niet, wat moet ik doen?
Een aantal voorbeelden waardoor de pas niet zou kunnen werken zijn: het limiet is bereikt, de tankpas is niet actief, je hebt bij een Europese pas de verkeerde zijde van de pas aangeboden, de desbetreffende dienst is niet geactiveerd op de pas of het tankstation/carwash waar je heeft geprobeerd af te rekenen heeft een storing.
Indien een pas defect is kan deze via de portal worden vervangen. Is er twijfel of is er een probleem met de pas dan kun je contact met ons opnemen. Wij zijn te bereiken via 088 - 110 5000 of per mail op info@tankpas.nl of je kunt ons een chat sturen. Wij zijn open tussen 08:00 uur en 17:00 uur.
Facturen en tarieven
Wat kost de tankpas?
Wij maken gebruik van vaste tarieven. Via deze link vind je een overzicht van alle tarieven:
Tarieven Tankpas.nl
Wat is een B2B mandaat / Twikey?
Wanneer je bij ons klant bent geworden sturen wij een verzoek voor het tekenen van een machtiging via onze partner Twikey. Wij verzoeken je de machtiging zo snel mogelijk te ondertekenen. Het niet ondertekenen van de machtiging kan resulteren in een (tijdelijke) blokkade van je pas(sen) Het is niet noodzakelijk om een zakelijk rekeningnummer te hebben. Bekijk hier onze
handleiding voor het tekenen van een mandaat via Twikey.
Hoe kan ik facturen naar een ander e-mail adres laten versturen?
Wellicht gebruikt je binnen jouw bedrijf een apart e-mail adres waar de facturen heen gestuurd dienen te worden. Of gebruikt je een boekhoud pakket dat automatisch .PDF facturen kan verwerken. Wij kunnen voor jou een tweede e-mailadres toevoegen. Je kunt het verzoek indienen per mail naar info@tankpas.nl
Waarom ontvang ik wekelijkse facturen in plaats van maandelijks?
Wanneer je net klant bent geworden incasseren wij altijd wekelijks. Na drie maanden succesvolle incasso en het digitaal ondertekenen van een machtiging zal dit worden aangepast naar maandelijkse facturatie.
WAAR KAN IK MIJN FACTUUR VINDEN?
Onze facturen ontvang je als pdf op het door jou opgegeven e-mailadres . Je kunt de factuur eventueel ook downloaden door in te loggen op de portal.
HOE VAAK ONTVANG IK EEN FACTUUR?
De transacties worden maandelijks aan jou gefactureerd. Het factuurbedrag wordt automatisch geïncasseerd van de door jou opgegeven rekening.
Hoe incasseren jullie en wanneer?
Wij incasseren de facturen door middel van automatische incasso. Bij de aanvraag van de tankpas heb je hiervoor akkoord gegeven. Je ontvangt de factuur op de laatste werkdag (als dit een feestdag is ontvang je de factuur de eerst volgende werkdag) van de maand en wordt ongeveer 7 dagen na ontvangst automatisch geïncasseerd
Wat betekent v/a op de factuur?
V/A staat voor vervangende auto.
Staat de kilometerstand op de factuur?
Op de factuur is de kilometerstand zichtbaar mits deze is ingevoerd bij het afrekenen. Bij het afrekenen wordt altijd om de kilometerstand gevraagd. Wil je deze niet inzichtelijk hebben op de factuur dan kun je ‘0’ invullen bij het afrekenen.
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer voor incasso?
Je kunt het rekeningnummer wijzigen via de portal. Dit kun je vinden onder het kopje ‘account instellingen’.
Krijg ik te maken met transactie kosten?
Er zijn transactiekosten van toepassing voor de volgende diensten:
Parkeren €0.25
Elektrisch laden €0.01 per kWh
Carwash €0.25 per transactie
Tanken en tol via DKV: zie servicefee DKV
VRAAGT TANKPAS.NL EEN BORG?
In tegenstelling tot vele andere aanbieders is een borg niet standaard bij tankpas.nl. Ook niet als je als ZZP'er werkzaam bent. Lees onze uitleg over
tankpassen aanvragen zonder borg
Heb je hier vragen over neem dan
contact
met ons op.
Wanneer krijg ik mijn borg terug?
Je ontvangt de borg retour wanneer je het contract bij Tankpas.nl beëindigt. Zodra de einddatum is verstreken kijken wij of je nog een borg bij ons hebt openstaan. Mocht je nog een borg hebben openstaan bij ons dan storten wij deze na 37 dagen terug. De reden dat wij een periode van 37 dagen voor het terugstorten van de borg hanteren is dat het tot 37 dagen kan duren voordat een transactie aan ons doorbelast wordt.
WELKE BRANDSTOFPRIJS BRENGT TANKPAS.NL MIJ IN REKENING?
Voor het tanken in Nederland brengt tankpas.nl de pompprijs in rekening zoals deze bij het tankstation staat aangegeven. Voor tanken buiten Nederland zie onder
"Servicefee DKV"
Staat er buitenlandse BTW op de factuur?
Wij specificeren voor België en Luxemburg de BTW op de factuur. Deze facturen kun je gebruiken om de BTW in het desbetreffende land terug te vorderen bij de fiscus. Voor de andere landen in Europa is het nu nog niet mogelijk om de BTW op de factuur te specificeren.
Hoe kan het dat het factuurbedrag hoger is bij een transactie in het buitenland?
Indien je een transactie doet via de DKV kant van de tankpas, kan de prijs die je uiteindelijk betaalt, afwijken van de pompprijs. In België, Luxemburg en sommige Total stations worden lijstprijzen gehanteerd. Deze prijzen zijn over het algemeen hoger dan de pompprijs. In de overig landen in Europa en andere merkstations gelden meestal wel de normale pompprijzen.
De transactie op de Travelcard factuur is inclusief de service fee van DKV en inclusief de buitenlandse btw. De hoogte van de service fee van DKV verschilt per land. Er is in Nederland geen mogelijkheid om de buitenlandse btw terug te vorderen bij de belastingaangifte.
Kan ik in Nederlandse BTW terugvorderen met de factuur?
Dat is zeker mogelijk. Je kunt de BTW van alle, in Nederland met de tankpas, uitgevoerde transacties eenvoudig terugvorderen.
Wat betekenen de productcodes op de factuur?
Hieronder een overzicht van de productcodes die op de factuur kunnen staan:
ADB AdBlue
ARG Aardgas
DLS Diesel
DSM Bio Diesel
E85 Ethanol (E85)
ELV Euroloodvrij
HPB Premium Benzine
HPD Premium Diesel
KWH Kilowattuur
KWT Thuisladen
LNG Liquid Natural Gas
LPG LPG
OIL Motorolie
OPT Open Treinreis
OVF OV Fiets
PRF Parkfee
PRK Parkeren Garage
PRR Park & Ride
PRS Parkeren Straat
RWV Ruitenwisservloeistof
SLV Super Loodvrij
SPL Super Loodvervanger
TOL Tol
TTI Trein
TXA Taxi
WAS Carwash[:en]Code Product
ADB AdBlue
ARG Aardgas
DLS Diesel
DSM Bio Diesel
E85 Ethanol (E85)
ELV Euroloodvrij
HPB Premium Benzine
HPD Premium Diesel
KWH Kilowattuur
LNG Liquid Natural Gas
LPG LPG
OIL Motorolie
OPT Open Treinreis
OVF OV Fiets
PRF Parkfee
PRK Parkeren Garage
PRR Park & Ride
PRS Parkeren Straat
RWV Ruitenwisservloeistof
SLV Super Loodvrij
SPL Super Loodvervanger
TOL Tol
TTI Trein
TXA Taxi
WAS Carwash[:de]Code Product
ADB AdBlue
ARG Aardgas
DLS Diesel
DSM Bio Diesel
E85 Ethanol (E85)
ELV Euroloodvrij
HPB Premium Benzine
HPD Premium Diesel
KWH Kilowattuur
LNG Liquid Natural Gas
LPG LPG
OIL Motorolie
OPT Open Treinreis
OVF OV Fiets
PRF Parkfee
PRK Parkeren Garage
PRR Park & Ride
PRS Parkeren Straat
RWV Ruitenwisservloeistof
SLV Super Loodvrij
SPL Super Loodvervanger
TOL Tol
TTI Trein
TXA Taxi
WAS Carwash
ADB AdBlue
ARG Aardgas
DLS Diesel
DSM Bio Diesel
E85 Ethanol (E85)
ELV Euroloodvrij
HPB Premium Benzine
HPD Premium Diesel
KWH Kilowattuur
LNG Liquid Natural Gas
LPG LPG
OIL Motorolie
OPT Open Treinreis
OVF OV Fiets
PRF Parkfee
PRK Parkeren Garage
PRR Park & Ride
PRS Parkeren Straat
RWV Ruitenwisservloeistof
SLV Super Loodvrij
SPL Super Loodvervanger
TOL Tol
TTI Trein
TXA Taxi
WAS Carwash
Elektrisch
Hoe werkt het laden bij Fastned?
Met de laadsleutelhanger is ook het laden op de snelladers van Fastned mogelijk. Je kunt bij Fastned laden door de laadsleutelhanger aan te bieden. Fastned biedt ook een app. Registreren voor de app kan met de unieke code die op de achterzijde van de laadsleutelhanger te vinden is (beginnend met NL-TCE). Maak een "particulier" account aan en vul jouw 'Travelcard'-gegevens in als betaalmethode. Het gebruik van de Fastned-app is een mogelijkheid maar is niet verplicht. Via deze link kan je registeren bij Fastned:
Registreer hier bij Fastned
KAN MIJN ELECTRISCHE AUTO SNELLADEN?
Bij Fastned kunnen volledig elektrische auto's snelladen. Op de website
www.fastned.nl
kun je nagaan of de auto geschikt is om te snelladen.
WAAR WERKT DE LAADSLEUTELHANGER?
De laadsleutelhanger werkt op alle openbare (snel)laadpunten in Nederland en in de rest van Europa. Via onze app Travelcard EV kan je zien waar je allemaal kunt laden in Europa. Hier kan je de app downloaden:
De app in de App Store van Apple
of
De app in de Google Play Store
. Meer informatie over het laden lees je hier:
elektrisch
laden.
Kan ik elektrisch laden in het buitenland? Zo ja, waar?
In het buitenland zijn er steeds meer openbare laadpunten waar je de elektrische auto kunt opladen met Tankpas.nl. Wij maken gebruik van een app waarop je kunt zien waar je allemaal kunt laden in Europa. De app is downloaden onder de naam: Travelcard.
Waarom heb ik een tankpas en een laadsleutelhanger?
Als je kiest voor de laadsleutelhanger dan krijg je van ons ook altijd een tankpas. De pas is nodig voor het afrekenen van diensten zoals carwash en parkeren.
Hoe werkt het laden bij een laadpaal?
Om de auto op te kunnen laden heb je een laadpaal, laadkabel en een laadsleutel nodig. Je dient altijd eerst te kijken of het lampje van de laadpaal groen is. Als het lampje rood is dan werkt de laadpaal niet. Als het lampje groen is dan sluit je de laadkabel aan. Vervolgens houd je de laadsleutel voor de aangegeven plek op de laadpaal. Als de laadpaal een blauw lichtje geeft dan betekent dit dat de auto wordt opgeladen. Als je klaar bent met laden dan ontgrendel je de kabel met de laadsleutel op de aangegeven plek.
Mijn laadsleutel werkt niet, wat moet ik doen?
De laadsleutel wordt voor verzending al aangemeld en kan daarom bij ontvangst direct worden gebruikt. Merk je dat een specifieke aanbieder de laadsleutelhanger niet accepteert dan heeft dit doorgaans te maken met de beheerder van de laadpaal. Mocht je vaker problemen hebben met de laadsleutel kun je altijd contact met ons opnemen via info@tankpas.nl of telefonisch is op 088 110 5000.
Wat kost het laden van mijn auto?
Net als bij het tanken krijg je bij het laden het bedrag doorberekend wat door de aanbieder van het laadpunt wordt gehanteerd. Dit betekent dus overal laden zonder toeslagen op stroomprijs of kosten per laadsessie. Ook daarom is tankpas.nl voor bezitters van volledig elektrische auto’s een uitkomst.
Werkt de laadsleutel ook bij het supercharge netwerk van Tesla?
Het is helaas nog niet mogelijk om de laadsleutel te gebruiken bij het supercharge netwerk van Tesla.
Locaties
WAAR WERKT DE PAS?
De tankpas wordt in Nederland bij elk tankstation van elk merk geaccepteerd, bij zowel bemande als onbemande tankstations. Je kunt dus zelf bepalen waar je tankt, tankstations met hoge brandstofprijzen vermijden en je hoeft nooit om te rijden. Je kunt via onze Locator zien waar je het goedkoopste kunt tanken bij jou in de buurt.
Kan ik elektrisch laden in het buitenland? Zo ja, waar?
In het buitenland zijn er steeds meer openbare laadpunten waar je de elektrische auto kunt opladen met Tankpas.nl. Wij maken gebruik van een app waarop je kunt zien waar je allemaal kunt laden in Europa. De app is downloaden onder de naam: Travelcard.
Kan ik ook laden bij het supercharge netwerk van Tesla?
Het is helaas niet mogelijk om met de laadpas of laadsleutelhanger te laden bij het supercharge netwerk van Tesla.
Waar kan ik mijn auto wassen?
Je kunt bij de meeste carwash locaties terecht met de tankpas. Om er zeker van te zijn of je carwash locatie is aangesloten kun je kijken op onze locator:
locator
Waar kan ik parkeren?
Je kunt met de tankpas gebruikmaken van de app Yellowbrick. Yellowbrick kun je gebruiken om op straat te parkeren in heel Nederland. Je dient eerst de app te downloaden om je daarna te registeren met de tankpas. Ook kun je met de tankpas betalen bij een garages van Parbee en P1. De parkeerkosten zijn zichtbaar op de factuur van Tankpas.nl.
Waar kan ik terecht voor onderhoud?
Met de tankpas kun je het onderhoud aan de auto afrekenen bij Vakgarage. De onderhoudskosten komen op de verzamelfactuur te staan. Daarnaast bieden wij een extra gratis service aan via Kwik-Fit. Je kunt zonder afspraak langs bij alle vestingen van Kwik-Fit in Nederland. Deze service heet Fit-To-Go. Je kunt hier onbeperkt terecht voor:
Het vervangen van defecte lampen (met uitzonder van led en xenon lampen)
Bijvullen van olie
Bijvullen van koelvloeistof
Bijvullen van ruitensproeiervloeistof
Reparatie van een lekke band
Controle van de bandenspanning
Controle van de remmen
Controle van de airconditioning
Controle van de voorruit op beschadiging
Controle van de accu
Waar werkt Tranzer?
Via Tranzer kun je tickets aanschaffen voor het openbaar vervoer en/of een taxi bestellen. Je kunt gebruikmaken van alle gangbare vervoersmiddelen, je kunt ook tijdens jouw reis de verschillende vervoersmiddelen combineren. Je kunt gebruikmaken van deze dienst door de app Tranzer te downloaden en de tankpas als betaalmiddel te koppelen.
Service
HOE weet ik of ik recht heb op pechhulp?
Pechhulp is een optie die wij aanbieden. Je kunt bij de aanvraag van de tankpas aangeven of je gebruikt wilt maken van de pechhulp. Op de portal kun je ook zien of de pechhulp actief is en kun je deze eventueel tussentijds activeren of deactiveren. Als je de pechhulp activeert kun je hier na 48 uur gebruik van maken. Bekijk alle informatie over onze
pechhulp
Mocht je met pech komen te staan dan kun je bellen naar 088-110 5000 en kiezen voor optie 1. Je wordt direct doorverbonden met de pechhulp. Wij zijn op dit nummer 24/7 bereikbaar vanuit binnen en buitenland.
WAT HOUDT HET SERVICEABONNEMENT BIJ KWIKFIT IN?
Met het serviceabonnement Fit-To-Go bij KwikFit heb je onbeperkt en gratis recht op: Je kunt hier onbeperkt terecht voor:
Het vervangen van defecte lampen (met uitzonder van led en xenon lampen)
Bijvullen van olie
Bijvullen van koelvloeistof
Bijvullen van ruitensproeiervloeistof
Reparatie van een lekke band
Controle van de bandenspanning
Controle van de remmen
Controle van de airconditioning
Controle van de voorruit op beschadiging
Controle van de accu
Bekijk
hier
het uitgebreide servicepakket.
Hoe kan ik zien of mijn CO2 compensatie aan- of uitstaat?
Je kunt op de portal zien of de CO2 compensatie wordt toegepast of niet. Deze informatie is te vinden onder het kopje ‘account instellingen’. Tevens kun je hier de CO2 compensatie aan- of uitzetten. Meer informatie over de CO2 compensatie lees je hier:
CO2 compensatie
Hoe werkt het afrekenen bij de carwash?
Het afrekenen van carwash met de tankpas is heel gemakkelijk. Net als bij het afrekenen van brandstof voer je bij het afrekenen de pincode en eventueel de kilometerstand in.
Hoe werkt Tranzer?
Tranzer werkt heel erg simpel. Je dient als eerste de app Tranzer te downloaden. Zodra je de app hebt gedownload kun je tankpas als betaalmethode koppelen zodat alle aankopen op de factuur van Tankpas.nl komen te staan. Via de app plan je de reis. Je voert de bestemming in waarna de app jou verschillende reismogelijkheden aanbiedt. Je kiest de reis uit waarvan je gebruik wilt maken en geeft als betaalmethode de tankpas op. Je tickets zijn nu zichtbaar in de app onder het kopje ‘tickets’.
Je kunt reizen met:
Trein: NS.
Bus: Connexxion, EBS, HTM, RET, GVB en UOV Utrecht.
Tram: RET, GVB, HTM en UOV Utrecht.
Hoe werkt straatparkeren via Yellowbrick?
Je kunt overal in Nederland straatparkeren met de app van Yellowbrick. Registreren gaat als volgt:
1. Download de app Yellowbrick in de appstore.
2. Je opent de app en kiest voor ‘Activeer Travelcard’.
3. Je registreert hier met je pasnummer en kenteken.
4. Yellowbrick is nu geactiveerd en de tankpas is hieraan gekoppeld.
5. Je kunt nu gebruikmaken van de app!
Volg onze instructie video voor het
activeren van Yellowbrick
Portal
Hoe log ik in op de online portal van Tankpas.nl?
Je kunt met jouw gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op:
Inlogpagina Tankpas.nl
Je hebt de inlognaam en wachtwoord per mail ontvangen nadat je de tankpas hebt aangevraagd. Weet je het wachtwoord niet meer? Dan kun je met jouw gebruikersnaam via ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord opvragen. Je krijgt dan de vraag antwoord te geven op de beveiligingsvraag. Weet je deze niet meer? Neem dan telefonisch, per mail of via de chat contact met ons op. Ben je de gebruikersnaam vergeten? Deze kun je opvragen met jouw e-mailadres via ‘gebruikersnaam vergeten’.
Wat is er allemaal mogelijk op de portal?
Je hebt in de portal verschillende inzichten. Zo kun je zien welke tankpassen je allemaal hebt en de status hiervan, u kunt de transacties inzien en/of downloaden in Excel, je kunt kaarten blokkeren, vervangen of beëindigen. Verder kan je facturen inzien en de bedrijfsgegevens wijzigen.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord voor de portal?
Je kunt jouw wachtwoord voor de portal wijzigen door eerst in te loggen op de portal. Vervolgens zie je rechts bovenin de naam van de beheerder van het account staan. Je klikt op ‘instellingen’. In de instellingen kun je het wachtwoord (en de beveiligingsvraag) wijzigen. Het wachtwoord dient te voldoen aan onderstaande eisen:
o minimaal 8 karakters met 3 van de 4 volgende voorwaarde:
o Tenminste 1 hoofdletter
o Tenminste 1 cijfer
o Tenminste 1 speciaal teken
o Tenminste 1 kleine letter
Hoe vraag ik een nieuwe gebruikersnaam/wachtwoord op?
Mocht je jouw gebruikersnaam en/of wachtwoord niet meer weten dan kun je deze gemakkelijk opvragen. Als je naar het inlogscherm gaat van de portal zie je staan: ‘wachtwoord vergeten’ en ‘gebruikersnaam vergeten’. Wachtwoord: mocht je jouw wachtwoord vergeten zijn dan kun je een nieuw wachtwoord opvragen met jouw gebruikersnaam en e-mailadres. Gebruikersnaam: het is niet mogelijk om een gebruikersnaam aan te passen. Mocht je jouw gebruikersnaam vergeten zijn dan kun je deze met jouw e-mailadres de gebruikersnaam opvragen.
Wat moet ik doen wanneer ik mijn tankpas ben verloren of deze gestolen is?
Wanneer je tankpas gestolen is of je bent deze verloren kun je deze via de portal blokkeren. Je logt in de portal, vervolgens ga je naar ‘Tankpassen’, je klikt op de desbetreffende tankpas en klikt op ‘beëindigen of vervangen’. Je hebt nu de tankpas geblokkeerd. Wil je een nieuwe tankpas met dezelfde gegevens en pincode? Dan kun je dit aangeven onder de einddatum door bij ‘nieuwe pas’ JA aan te vinken.
Hoe kan ik mijn tankpas opzeggen?
Je kunt de tankpas beëindigen via de portal. Dit kun je doen door in de portal naar de desbetreffende pas te gaan en te klikken op ‘’Beëindigen of vervangen’’ en de einddatum in te vullen. Mocht je het gehele contract willen opzeggen dan kun je dit verzoek mailen naar info@tankpas.nl. Je ontvangt van ons een bevestiging met de definitieve einddatum. Wanneer de einddatum is verstreken wordt er door ons gekeken of je nog een borg heeft openstaan en wordt deze eventueel teruggestort. (37 dagen na de einddatum)
Ik krijg een nieuw kenteken, wat moet ik doen?
Je kunt via deo portal jouw huidige tankpas beëindigen en een nieuwe tankpas aanvragen. Een nieuwe tankpas aanvragen doe je onder het kopje ‘tankpassen’. Wij adviseren om de huidige pas te beëindigen zodra je de nieuwe pas hebt ontvangen zodat je deze nog wel kunt gebruiken. Het beëindigen van de tankpas doe je onder het kopje ‘tankpassen’, je klikt de desbetreffende pas aan, vervolgens klikt je op ‘beëindigen of vervangen’ en vult de einddatum in. Je nieuwe tankpas dien je opnieuw aan te melden bij Yellowbrick en Tranzer.
Kan ik een declaratie indienen?
Het is helaas niet mogelijk om een declaratie in te dienen.
Hoe kan ik een extra beheerder toevoegen?
Je kunt via de portal zelf een beheerder toevoegen. Dit doe je onder het kopje ‘account instellingen’. Vervolgens zie je onderaan de pagina de mogelijkheid om een extra beheerder toe te voegen. Je vult hier alle gegevens in van de extra beheerder. Het laatste invulblokje is de optie ‘gebruikersrechten’. De beheerder mag nieuwe gebruikers toevoegen en de subbeheerder kan dit niet.
Hoe kan ik zien of mijn CO2 compensatie aan- of uitstaat?
Je kunt op de portal zien of de CO2 compensatie wordt toegepast of niet. Deze informatie is te vinden onder het kopje ‘account instellingen’. Tevens kun je hier de CO2 compensatie aan- of uitzetten. Meer informatie over de CO2 compensatie lees je hier:
CO2 compensatie
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer voor incasso?
Je kunt het rekeningnummer wijzigen via de portal. Dit kun je vinden onder het kopje ‘account instellingen’.
Hoe pas ik mijn bedrijfsgegevens aan?
Wij nemen altijd de adresgegevens over die bekend zijn bij de Kamer van Koophandel. Wij adviseren dan ook om een adreswijziging eerst door te geven bij de Kamer van Koophandel. Via de portal kan je via ‘account instellingen’ de adresgegevens overnemen van de Kamer van Koophandel. Het kan zijn dat het nieuwe adres nog niet zichtbaar is omdat het bij de Kamer van Koophandel enkele weken duurt om te verwerken. Houd hier wel rekening mee als je bijvoorbeeld een nieuwe tankpas wilt bestellen. Wij verzenden onze passen uitsluitend naar het KvK geregistreerde bedrijfsadres.
Hoe vraag ik mijn pincode op?
Als je de pincode niet meer weet kan je via de portal de pincode opnieuw opvragen. Dit kun je doen door in de portal te klikken op de desbetreffende tankpas. Hier zie je de mogelijkheid ‘pin opvragen’. Je ontvangt de pincode per post binnen 3 werkdagen. Het is niet mogelijk om de pincode te wijzigen.
Mijn pincode is geblokkeerd, wat moet ik doen?
Als je vaker dan 3 keer de pincode verkeerd heeft ingevuld dan wordt de tankpas tijdelijk geblokkeerd. De tankpas is dan voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt deze automatisch gedeblokkeerd. Het is niet mogelijk om de tankpas eerder te laten deblokkeren.
Contact
Klantenservice
Bel ons: 088 110 5050
Stuur een bericht
Vraag en antwoord
Start chat