Nog vragen? Bekijk onze FAQ's

Bij Tankpas staan we voor je klaar om u met iedere vraag te helpen. Om het zo makkelijk mogelijk te maken hebben we de meest gestelde vragen onder elkaar gezet. Mocht je nog verdere vragen hebben dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Waar kan ik tanken?
Je kan met de Tankpas bij alle tankstations in Nederland tanken. Indien je hebt gekozen voor de Europa uitbreiding kun je tanken bij meer dan 55.000 tankstations in Europa. Gebruik onze app om de tankstations te vinden in je buurt met de Travelcard app.
Welke prijs moet ik betalen?
Wanneer je tankt bij de aangesloten tankstations reken je af tegen een vaste prijs of tegen pomp prijs. Inden je gebruik maakt van onze dagelijkse vaste prijzen publiceren deze een dan van te voren in jouw online omgeving. Zo weet je van te voren altijd de kosten van brandstof in Nederland.

Wanneer je tankt in België met de Travelcard zijde van de pas dan brengen wij altijd de pompprijs in rekening. De dagelijkse vaste prijzen worden niet toegepast buiten Nederland.

Wanneer je een Tankpas met Europa uitbreiding heeft en tankt met de DKV zijde van de pas dan kunnen er toeslagen van toepassing zijn. Deze toeslagen worden door onze partner DKV toegevoegd op de tanktransactie. Afhankelijk van het land varieerd die toeslag varieeren met een percentage tussen de 1% en 4,5%
Hoe werkt tanken met een Tankpas?
Brandstof afrekenen met een tankpas is erg gemakkelijk en gaat vrijwel hetzelfde als het afrekenen met een bankpas. Na het aanbieden van de Tankpas en het invoeren van de pincode krijg je op de betaalterminal de vraag of je een vervangende auto rijdt. Je kunt hier kiezen voor 'ja' of 'nee'. Wanneer je kiest voor 'nee' dan wordt je gevraagd de huidige kilometerstand in te voeren. Voor een volledige administratie adviseren wij dit altijd in te vullen. Na het invoeren hiervan is de transactie afgerond. Een bon bewaren is niet meer nodig.
Waar kan ik de brandstofprijzen vinden?
De actuele brandstofprijs is te vinden in jouw online omgeving.
Vanaf 16:00 is ook de brandstofprijs voor de volgende dag inzichtelijk.
Hoe berekenen jullie de brandstofprijs wanneer ik gebruik maak van de dagelijkse vaste prijzen?
De dagelijkse vaste brandstofprijs is een combinatie van tarieven van tankstations in Nederland en eigen tank gedrag. Dankzij meer dan 350.000 actieve gebruikers van onze tankpassen krijgen wij constant data binnen welke wij analyseren en gebruiken om de brandstofprijs voor de volgende dag te bepalen.
Waar kan ik laden?
In de landen Nederland, Belgie, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland en Frankrijk kan je op nagenoeg alle openbare laadpunten laden met Tankpas. In Europa zijn er meer dan 300.000 beschikbare laadpunten.
Gebruik onze app om beschikbare laadpunten te vinden.
Wat kost laden?
Onze app helpt jou bij het vinden van een beschikbaar (snel-)laadstation en geeft informatie over geldende tarieven. Alle in deze app getoonde laadtarieven zijn indicatief bedoeld en gebaseerd op de data die Tankpas.nl ontvangt van de laadpaal exploitant.

Travelcard brengt per geladen kWh een tarief van € 0.01 in rekening.
Hoe werkt het laden bij een laadpaal?
Om je auto op te kunnen laden heb je een laadpaal, laadkabel en een Tankpas met laad functionaliteit nodig. Je dient altijd eerst te kijken of het lampje van de laadpaal groen is. Als het lampje rood is dan werkt de laadpaal niet. Als het lampje groen is dan sluit je de laadkabel aan. Vervolgens houdt je de Tankpas voor de aangegeven plek op de laadpaal. Als de laadpaal een blauw lichtje geeft dan betekent dit dat je auto wordt opgeladen. Als je klaar bent met laden dan ontgrendel je de kabel met de laadpas op de aangegeven plek.
Werkt de Tankpas ook bij het supercharge netwerk van Tesla?
Het is helaas niet mogelijk om de Tankpas te gebruiken bij het supercharge netwerk van Tesla.
Kan ik ook snelladen?
Ja je kan ook gebruik maken van snelladers. Via onze app kunt u gemakkelijk laadstations filteren op beschikbaarheid en snelheid. De Tankpas werkt bij alle bekende universele snel laadnetwerken zoals IONITY, Fastned en Allego.
Kan ik de Tankpas ook registreren bij een privé laadpunt?
Ja dit is mogelijk. Het is hierdoor ook mogelijk om de stroomverrekening geheel via de Tankpas te laten verlopen. Gebruik voor registratie het unieke nummer dat op de Tankpas staat.
Hoe werkt tol betalen?
Wanneer je tol wilt betalen kies je voor de tolpoortjes welke geschikt zijn voor kaartbetalingen. Let op dat je de juiste zijde van de Tankpas aanbiedt bij de betaalterminal. Voor het betalen van tol heb je de optie 'tol & tanken in Europa' nodig.

Voor afrekenen van tol is een service fee van toepassing.
Waar kan ik vignetten kopen?
Vignetten zijn vaak te koop bij de tankstations in de buurt van de grens. Gebruik de Tankpas app om tankstations te vinden waar je kan afrekenen. Voor het betalen van tol heb je de optie 'tol & tanken in Europa' nodig.
Hoe vaak ontvang ik een factuur?
Afhankelijk van je keuze ontvang je wekelijks of maandelijks een factuur voor alle transacties. Maandelijks ontvang je een aparte factuur voor de kosten van het gebruik van de Tankpas(sen).
Indien je tankt in een ander land ontvang je hiervan ook een aparte factuur.
Kan ik de belasting terugvorderen met de Tankpas facturen?
Wij vermelden de betaalde belasting bij transacties in Nederland, België en Luxemburg. Met deze facturen kan je de belasting terugvorderen. Bij overige landen staat er geen BTW vermeld op de factuur.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Onze facturen ontvang je als pdf op het door jou opgegeven e-mailadres. Je kan de factuur eventueel ook downloaden door in te loggen op de portal.
Wat betekent V/A op de factuur?
V/A staat voor vervangende auto. Er is tijdens het afrekenen opgegeven dat er gebruik werd gemaakt van een vervangende auto en er is geen kilometerstand ingevoerd op de betaalterminal.
Staat de kilometerstand op de factuur?
Op de factuur is de kilometerstand zichtbaar wanneer deze is ingevoerd bij het afrekenen. Bij het afrekenen wordt in de meeste gevallen om de kilometerstand gevraagd. Wilt je deze niet inzichtelijk hebben op de factuur dan kan je ‘0’ invullen bij het afrekenen.
Welke brandstofprijs brengt Tankpas.nl mij in rekening?
Wanneer je tankt bij de aangesloten tankstations reken je af tegen een vaste prijs of tegen pomp prijs. Inden je gebruik maakt van onze dagelijkse vaste prijzen publiceren deze een dan van te voren in jouw online omgeving. Zo weet je van te voren altijd de kosten van brandstof in Nederland.

Wanneer je tankt in België met de Travelcard zijde van de pas dan brengen wij altijd de pompprijs in rekening. De dagelijkse vaste prijzen worden niet toegepast buiten Nederland.

Wanneer je een Tankpas met Europa uitbreiding heeft en tankt met de DKV zijde van de pas dan kunnen er toeslagen van toepassing zijn. Deze toeslagen worden door onze partner DKV toegevoegd op de tanktransactie. Afhankelijk van het land varieerd die toeslag varieeren met een percentage tussen de 1% en 4,5%
Wat betekenen de productcodes op de factuur?
Hieronder een overzicht van de productcodes die op de factuur kunnen staan:
ADB AdBlue
ARG Aardgas
DLS Diesel
DSM Bio Diesel
E85 Ethanol (E85)
ELV Euroloodvrij
HPB Premium Benzine
HPD Premium Diesel
KWH Kilowattuur
KWT Thuisladen
LNG Liquid Natural Gas
LPG LPG
RWV Ruitenwisservloeistof
SLV Super Loodvrij
SPL Super Loodvervanger
TOL Tol
Waar kan ik de app downloaden?
Download hier de iOS versie
Download hier de Android versie
Hoe kan ik mij aanmelden voor de app?
Wanneer je de app hebt gedownload kan je de Tankpas registreren. Gebruik hiervoor de laatste 4 cijfers en het kenteken zoals vermeld op de Travelcard. Tijdens het aanmelden wordt om een e-mailadres gevraagd. Deze is nodig om de unieke activatielink naar toe te sturen.
Wat kan ik allemaal met de app?
In de app zie je direct de mogelijkheden van jouw Tankpas en waar je deze kunt gebruiken. Wanneer je de Tankpas in gebruik neemt zal je zien dat ook de transactiehistorie zichtbaar wordt.
Ik wil inloggen maar ik kan geen e-mails ontvangen op mijn telefoon. Hoe los ik dit op?
Als de activatielink in de e-mail niet werkt dan kan je alsnog aanmelden door de activatiecode uit de e-mail te gebruiken. Kies in de app voor de optie ‘werkt de inlog link niet’ om de activatiecode handmatig in te voeren en de app te activeren
Ik heb de e-mail ontvangen op mijn telefoon maar ik kan de link niet openen of de link werkt niet.
Als de activatielink in de e-mail niet werkt dan kunt u alsnog aanmelden door de activatiecode uit de e-mail te gebruiken. Kies in de app voor de optie ‘werkt de inlog link niet’ om de activatiecode handmatig in te voeren en de app te activeren
Waarom zijn er geen gegevens zichtbaar in de app?
Mogelijk is er iets misgegaan met aanmelden. We zien dat dit soms gebeurt wanneer de app geheel wordt afgesloten om naar de e-mail te gaan met de aanmeldlink. Ga naar instellingen en kies voor ‘Account verwijderen’. Nu kun je de aanmeldprocedure opnieuw starten. Zorg ervoor dat bij het aanmelden de app op de achtergrond actief blijft.
Ik heb een account maar moet opnieuw inloggen. Hoe doe ik dit?
In het eerste scherm ziet u een link met ‘ik heb al een account’. Door hierop te klikken kan je een nieuwe aanmeldlink ontvangen en alsnog inloggen in de app.
Waar kan ik mijn transacties inzien?
Vanaf het moment van aanmelden worden de transactie in de app bijgehouden. Je ziet daarom nog geen transactiehistorie wanneer je je net hebt aangemeld. Transacties voor tanken in de Benelux worden binnen een uur zichtbaar in de app. Transacties voor tanken in overige landen en transacties voor laden hebben een langere verwerkingstijd.
Hoe snel krijg ik mijn Travelcard?
Wanneer je een Tankpas hebt besteld verzenden wij deze binnen twee werkdagen. Houd er rekening mee dat de Travelcard nog twee dagen onderweg kan zijn. Je kan de Tankpas na ongeveer vier werkdagen verwachten
Hoe werkt bestellen?
Je kan volledig online bestellen. Via het bestelprocess kan je alle gewenste extra's toevoegen.
Wat moet ik doen wanneer ik mijn Tankpas ben verloren?
Blokkeer of laat de Tankpas blokkeren via onze portal. Blokkades die online worden doorgegeven, worden direct verwerkt.
Wat moet ik doen wanneer mijn pas is geblokkeerd nadat ik 3x de verkeerde pincode heb gebruikt?
Als je 3 keer de verkeerde pincode invult dan wordt jouw Tnkpas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt jouw Tankpas automatisch weer geactiveerd en kunt u deze weer gebruiken.
Hoe werkt CO2 compensatie?
Indien je gebruik maakt van het CO2 compensatieprogramma compenseren wij namens je alle CO2 uitstoot van jouw voertuig(en). Dit doen wij door te investeren in projecten die CO2 compensatie mogelijk maken. Voor elke liter brandstof compenseren wij de exacte hoeveelheid CO2. Hiervoor brengen wij een tarief in rekening. Bekijk onze tarieven pagina voor actuele tarieven.
Waarom CO2 compensatie in het buitenland?
CO2 compensatie projecten zijn vaak in het buitenland. Dit heeft een aantal belangrijke redenen. In Europa doen wij al heel veel aan duurzaamheid. Bijvoorbeeld zonnepanelen, stimuleren van elektrisch rijden etc. In ontwikkelingslanden is dit niet mogelijk. Door juist hier projecten op te zetten die CO2 compensatie mogelijk maken zal de impact vele malen groter zijn, zonder deze hulp zullen vele landen pas over jaren de transitie naar schone energie kunnen gaan maken. Bovendien zorgen de projecten voor werkgelegenheid en in sommige gevallen ook voor bijvoorbeeld scholing.
Hoe kan ik aantonen dat ik CO2 compenseer?
Naast de diverse promotiematerialen die wij voor jou beschikbaar stellen ontvang je een keer per jaar een certificaat. Hierop staat de totale hoeveelheid gecompenseerde CO2 vermeld. Dit kab je gebruiken om deelname aan te tonen. Heb je geen certificaat en wil je deze ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Hoe kan ik zien of mijn CO2 compensatie geactiveerd is?
In de online portal kunt u bekijken of de CO2 compensatie actief is. Ga hiervoor naar 'account instellingen'. Indien CO2 compensatie actief is ziet u dit ook terug op de transactiefacturen.
Hoe kan ik de Tankpas accepteren?
Al meer dan 350.000 zakelijke rijders gebruiken de Tankpas. Door de Tankpas te accepteren kunnen wij extra klanten naar jouw locatie sturen. Neem contact op via info@tankpas.nl om jouw locatie aan te melden.
Hoe log ik in op de portal van Tankpas
Let op: de portal is alleen toegankelijk voor accountbeheerders.

Je kan met jouw gebruikersnaam en wachtwoord inloggen onze portal. Je hebt de inlognaam en wachtwoord per mail ontvangen nadat je de Tankpas hebt aangevraagd. Weet je het wachtwoord niet meer? Dan kan je met jouw gebruikersnaam via ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord opvragen. Je krijgt dan de vraag antwoord te geven op de beveiligingsvraag. Weet je deze niet meer? Neem dan telefonisch, per mail of via de chat contact met ons op. Ben je de gebruikersnaam vergeten? Deze kan je opvragen met uw e-mailadres via ‘gebruikersnaam vergeten’.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord voor de portal?
Je kan het wachtwoord voor de portal wijzigen door eerst in te loggen op de portal. Vervolgens zie je rechts bovenin de naam van de beheerder van het account staan. Klik op ‘instellingen’. In de instellingen kan je het wachtwoord (en de beveiligingsvraag) wijzigen. Het wachtwoord dient te voldoen aan onderstaande eisen:

o minimaal 8 karakters met 3 van de 4 volgende voorwaarde:
o Tenminste 1 hoofdletter
o Tenminste 1 cijfer
o Tenminste 1 speciaal teken
o Tenminste 1 kleine letter
Hoe kan ik een extra beheerder toevoegen?
Je kan via de portal zelf een beheerder toevoegen. Dit doe je onder het kopje ‘account instellingen’. Vervolgens zie je onderaan de pagina de mogelijkheid om een extra beheerder toe te voegen. Je vult hier alle gegevens in van de extra beheerder. Het laatste invulblokje is de optie ‘gebruikersrechten’. De beheerder mag nieuwe gebruikers toevoegen en de subbeheerder kan dit niet.
Hoe vraag ik een pincode op?
Als je de pincode van een Travelcard niet meer weet kan je via de portal de pincode opnieuw opvragen. Dit kunt u doen door in de portal te klikken op de desbetreffende Tankpas. Hier ziet u de mogelijkheid ‘pin opvragen’. Wij verzenden de pincode per post binnen twee werkdagen. Het is niet mogelijk om de pincode te wijzigen.

Tanken

Waar kan ik tanken?
Je kan met de Tankpas bij alle tankstations in Nederland tanken. Indien je hebt gekozen voor de Europa uitbreiding kun je tanken bij meer dan 55.000 tankstations in Europa. Gebruik onze app om de tankstations te vinden in je buurt met de Travelcard app.
Welke prijs moet ik betalen?
Wanneer je tankt bij de aangesloten tankstations reken je af tegen een vaste prijs of tegen pomp prijs. Inden je gebruik maakt van onze dagelijkse vaste prijzen publiceren deze een dan van te voren in jouw online omgeving. Zo weet je van te voren altijd de kosten van brandstof in Nederland.

Wanneer je tankt in België met de Travelcard zijde van de pas dan brengen wij altijd de pompprijs in rekening. De dagelijkse vaste prijzen worden niet toegepast buiten Nederland.

Wanneer je een Tankpas met Europa uitbreiding heeft en tankt met de DKV zijde van de pas dan kunnen er toeslagen van toepassing zijn. Deze toeslagen worden door onze partner DKV toegevoegd op de tanktransactie. Afhankelijk van het land varieerd die toeslag varieeren met een percentage tussen de 1% en 4,5%
Hoe werkt tanken met een Tankpas?
Brandstof afrekenen met een tankpas is erg gemakkelijk en gaat vrijwel hetzelfde als het afrekenen met een bankpas. Na het aanbieden van de Tankpas en het invoeren van de pincode krijg je op de betaalterminal de vraag of je een vervangende auto rijdt. Je kunt hier kiezen voor 'ja' of 'nee'. Wanneer je kiest voor 'nee' dan wordt je gevraagd de huidige kilometerstand in te voeren. Voor een volledige administratie adviseren wij dit altijd in te vullen. Na het invoeren hiervan is de transactie afgerond. Een bon bewaren is niet meer nodig.
Waar kan ik de brandstofprijzen vinden?
De actuele brandstofprijs is te vinden in jouw online omgeving.
Vanaf 16:00 is ook de brandstofprijs voor de volgende dag inzichtelijk.
Hoe berekenen jullie de brandstofprijs wanneer ik gebruik maak van de dagelijkse vaste prijzen?
De dagelijkse vaste brandstofprijs is een combinatie van tarieven van tankstations in Nederland en eigen tank gedrag. Dankzij meer dan 350.000 actieve gebruikers van onze tankpassen krijgen wij constant data binnen welke wij analyseren en gebruiken om de brandstofprijs voor de volgende dag te bepalen.

Laden

Waar kan ik laden?
In de landen Nederland, Belgie, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland en Frankrijk kan je op nagenoeg alle openbare laadpunten laden met Tankpas. In Europa zijn er meer dan 300.000 beschikbare laadpunten.
Gebruik onze app om beschikbare laadpunten te vinden.
Wat kost laden?
Onze app helpt jou bij het vinden van een beschikbaar (snel-)laadstation en geeft informatie over geldende tarieven. Alle in deze app getoonde laadtarieven zijn indicatief bedoeld en gebaseerd op de data die Tankpas.nl ontvangt van de laadpaal exploitant.

Travelcard brengt per geladen kWh een tarief van € 0.01 in rekening.
Hoe werkt het laden bij een laadpaal?
Om je auto op te kunnen laden heb je een laadpaal, laadkabel en een Tankpas met laad functionaliteit nodig. Je dient altijd eerst te kijken of het lampje van de laadpaal groen is. Als het lampje rood is dan werkt de laadpaal niet. Als het lampje groen is dan sluit je de laadkabel aan. Vervolgens houdt je de Tankpas voor de aangegeven plek op de laadpaal. Als de laadpaal een blauw lichtje geeft dan betekent dit dat je auto wordt opgeladen. Als je klaar bent met laden dan ontgrendel je de kabel met de laadpas op de aangegeven plek.
Werkt de Tankpas ook bij het supercharge netwerk van Tesla?
Het is helaas niet mogelijk om de Tankpas te gebruiken bij het supercharge netwerk van Tesla.
Kan ik ook snelladen?
Ja je kan ook gebruik maken van snelladers. Via onze app kunt u gemakkelijk laadstations filteren op beschikbaarheid en snelheid. De Tankpas werkt bij alle bekende universele snel laadnetwerken zoals IONITY, Fastned en Allego.
Kan ik de Tankpas ook registreren bij een privé laadpunt?
Ja dit is mogelijk. Het is hierdoor ook mogelijk om de stroomverrekening geheel via de Tankpas te laten verlopen. Gebruik voor registratie het unieke nummer dat op de Tankpas staat.

Tol betalen

Hoe werkt tol betalen?
Wanneer je tol wilt betalen kies je voor de tolpoortjes welke geschikt zijn voor kaartbetalingen. Let op dat je de juiste zijde van de Tankpas aanbiedt bij de betaalterminal. Voor het betalen van tol heb je de optie 'tol & tanken in Europa' nodig.

Voor afrekenen van tol is een service fee van toepassing.
Waar kan ik vignetten kopen?
Vignetten zijn vaak te koop bij de tankstations in de buurt van de grens. Gebruik de Tankpas app om tankstations te vinden waar je kan afrekenen. Voor het betalen van tol heb je de optie 'tol & tanken in Europa' nodig.

Factuur

Hoe vaak ontvang ik een factuur?
Afhankelijk van je keuze ontvang je wekelijks of maandelijks een factuur voor alle transacties. Maandelijks ontvang je een aparte factuur voor de kosten van het gebruik van de Tankpas(sen).
Indien je tankt in een ander land ontvang je hiervan ook een aparte factuur.
Kan ik de belasting terugvorderen met de Tankpas facturen?
Wij vermelden de betaalde belasting bij transacties in Nederland, België en Luxemburg. Met deze facturen kan je de belasting terugvorderen. Bij overige landen staat er geen BTW vermeld op de factuur.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Onze facturen ontvang je als pdf op het door jou opgegeven e-mailadres. Je kan de factuur eventueel ook downloaden door in te loggen op de portal.
Wat betekent V/A op de factuur?
V/A staat voor vervangende auto. Er is tijdens het afrekenen opgegeven dat er gebruik werd gemaakt van een vervangende auto en er is geen kilometerstand ingevoerd op de betaalterminal.
Staat de kilometerstand op de factuur?
Op de factuur is de kilometerstand zichtbaar wanneer deze is ingevoerd bij het afrekenen. Bij het afrekenen wordt in de meeste gevallen om de kilometerstand gevraagd. Wilt je deze niet inzichtelijk hebben op de factuur dan kan je ‘0’ invullen bij het afrekenen.
Welke brandstofprijs brengt Tankpas.nl mij in rekening?
Wanneer je tankt bij de aangesloten tankstations reken je af tegen een vaste prijs of tegen pomp prijs. Inden je gebruik maakt van onze dagelijkse vaste prijzen publiceren deze een dan van te voren in jouw online omgeving. Zo weet je van te voren altijd de kosten van brandstof in Nederland.

Wanneer je tankt in België met de Travelcard zijde van de pas dan brengen wij altijd de pompprijs in rekening. De dagelijkse vaste prijzen worden niet toegepast buiten Nederland.

Wanneer je een Tankpas met Europa uitbreiding heeft en tankt met de DKV zijde van de pas dan kunnen er toeslagen van toepassing zijn. Deze toeslagen worden door onze partner DKV toegevoegd op de tanktransactie. Afhankelijk van het land varieerd die toeslag varieeren met een percentage tussen de 1% en 4,5%
Wat betekenen de productcodes op de factuur?
Hieronder een overzicht van de productcodes die op de factuur kunnen staan:
ADB AdBlue
ARG Aardgas
DLS Diesel
DSM Bio Diesel
E85 Ethanol (E85)
ELV Euroloodvrij
HPB Premium Benzine
HPD Premium Diesel
KWH Kilowattuur
KWT Thuisladen
LNG Liquid Natural Gas
LPG LPG
RWV Ruitenwisservloeistof
SLV Super Loodvrij
SPL Super Loodvervanger
TOL Tol

App

Waar kan ik de app downloaden?
Download hier de iOS versie
Download hier de Android versie
Hoe kan ik mij aanmelden voor de app?
Wanneer je de app hebt gedownload kan je de Tankpas registreren. Gebruik hiervoor de laatste 4 cijfers en het kenteken zoals vermeld op de Travelcard. Tijdens het aanmelden wordt om een e-mailadres gevraagd. Deze is nodig om de unieke activatielink naar toe te sturen.
Wat kan ik allemaal met de app?
In de app zie je direct de mogelijkheden van jouw Tankpas en waar je deze kunt gebruiken. Wanneer je de Tankpas in gebruik neemt zal je zien dat ook de transactiehistorie zichtbaar wordt.
Ik wil inloggen maar ik kan geen e-mails ontvangen op mijn telefoon. Hoe los ik dit op?
Als de activatielink in de e-mail niet werkt dan kan je alsnog aanmelden door de activatiecode uit de e-mail te gebruiken. Kies in de app voor de optie ‘werkt de inlog link niet’ om de activatiecode handmatig in te voeren en de app te activeren
Ik heb de e-mail ontvangen op mijn telefoon maar ik kan de link niet openen of de link werkt niet.
Als de activatielink in de e-mail niet werkt dan kunt u alsnog aanmelden door de activatiecode uit de e-mail te gebruiken. Kies in de app voor de optie ‘werkt de inlog link niet’ om de activatiecode handmatig in te voeren en de app te activeren
Waarom zijn er geen gegevens zichtbaar in de app?
Mogelijk is er iets misgegaan met aanmelden. We zien dat dit soms gebeurt wanneer de app geheel wordt afgesloten om naar de e-mail te gaan met de aanmeldlink. Ga naar instellingen en kies voor ‘Account verwijderen’. Nu kun je de aanmeldprocedure opnieuw starten. Zorg ervoor dat bij het aanmelden de app op de achtergrond actief blijft.
Ik heb een account maar moet opnieuw inloggen. Hoe doe ik dit?
In het eerste scherm ziet u een link met ‘ik heb al een account’. Door hierop te klikken kan je een nieuwe aanmeldlink ontvangen en alsnog inloggen in de app.
Waar kan ik mijn transacties inzien?
Vanaf het moment van aanmelden worden de transactie in de app bijgehouden. Je ziet daarom nog geen transactiehistorie wanneer je je net hebt aangemeld. Transacties voor tanken in de Benelux worden binnen een uur zichtbaar in de app. Transacties voor tanken in overige landen en transacties voor laden hebben een langere verwerkingstijd.

Bestellen

Hoe snel krijg ik mijn Travelcard?
Wanneer je een Tankpas hebt besteld verzenden wij deze binnen twee werkdagen. Houd er rekening mee dat de Travelcard nog twee dagen onderweg kan zijn. Je kan de Tankpas na ongeveer vier werkdagen verwachten
Hoe werkt bestellen?
Je kan volledig online bestellen. Via het bestelprocess kan je alle gewenste extra's toevoegen.

Tankpas

Wat moet ik doen wanneer ik mijn Tankpas ben verloren?
Blokkeer of laat de Tankpas blokkeren via onze portal. Blokkades die online worden doorgegeven, worden direct verwerkt.
Wat moet ik doen wanneer mijn pas is geblokkeerd nadat ik 3x de verkeerde pincode heb gebruikt?
Als je 3 keer de verkeerde pincode invult dan wordt jouw Tnkpas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt jouw Tankpas automatisch weer geactiveerd en kunt u deze weer gebruiken.

CO2 compensatie

Hoe werkt CO2 compensatie?
Indien je gebruik maakt van het CO2 compensatieprogramma compenseren wij namens je alle CO2 uitstoot van jouw voertuig(en). Dit doen wij door te investeren in projecten die CO2 compensatie mogelijk maken. Voor elke liter brandstof compenseren wij de exacte hoeveelheid CO2. Hiervoor brengen wij een tarief in rekening. Bekijk onze tarieven pagina voor actuele tarieven.
Waarom CO2 compensatie in het buitenland?
CO2 compensatie projecten zijn vaak in het buitenland. Dit heeft een aantal belangrijke redenen. In Europa doen wij al heel veel aan duurzaamheid. Bijvoorbeeld zonnepanelen, stimuleren van elektrisch rijden etc. In ontwikkelingslanden is dit niet mogelijk. Door juist hier projecten op te zetten die CO2 compensatie mogelijk maken zal de impact vele malen groter zijn, zonder deze hulp zullen vele landen pas over jaren de transitie naar schone energie kunnen gaan maken. Bovendien zorgen de projecten voor werkgelegenheid en in sommige gevallen ook voor bijvoorbeeld scholing.
Hoe kan ik aantonen dat ik CO2 compenseer?
Naast de diverse promotiematerialen die wij voor jou beschikbaar stellen ontvang je een keer per jaar een certificaat. Hierop staat de totale hoeveelheid gecompenseerde CO2 vermeld. Dit kab je gebruiken om deelname aan te tonen. Heb je geen certificaat en wil je deze ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Hoe kan ik zien of mijn CO2 compensatie geactiveerd is?
In de online portal kunt u bekijken of de CO2 compensatie actief is. Ga hiervoor naar 'account instellingen'. Indien CO2 compensatie actief is ziet u dit ook terug op de transactiefacturen.

Locatie aanmelden voor acceptatie

Hoe kan ik de Tankpas accepteren?
Al meer dan 350.000 zakelijke rijders gebruiken de Tankpas. Door de Tankpas te accepteren kunnen wij extra klanten naar jouw locatie sturen. Neem contact op via info@tankpas.nl om jouw locatie aan te melden.

Portal

Hoe log ik in op de portal van Tankpas
Let op: de portal is alleen toegankelijk voor accountbeheerders.

Je kan met jouw gebruikersnaam en wachtwoord inloggen onze portal. Je hebt de inlognaam en wachtwoord per mail ontvangen nadat je de Tankpas hebt aangevraagd. Weet je het wachtwoord niet meer? Dan kan je met jouw gebruikersnaam via ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord opvragen. Je krijgt dan de vraag antwoord te geven op de beveiligingsvraag. Weet je deze niet meer? Neem dan telefonisch, per mail of via de chat contact met ons op. Ben je de gebruikersnaam vergeten? Deze kan je opvragen met uw e-mailadres via ‘gebruikersnaam vergeten’.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord voor de portal?
Je kan het wachtwoord voor de portal wijzigen door eerst in te loggen op de portal. Vervolgens zie je rechts bovenin de naam van de beheerder van het account staan. Klik op ‘instellingen’. In de instellingen kan je het wachtwoord (en de beveiligingsvraag) wijzigen. Het wachtwoord dient te voldoen aan onderstaande eisen:

o minimaal 8 karakters met 3 van de 4 volgende voorwaarde:
o Tenminste 1 hoofdletter
o Tenminste 1 cijfer
o Tenminste 1 speciaal teken
o Tenminste 1 kleine letter
Hoe kan ik een extra beheerder toevoegen?
Je kan via de portal zelf een beheerder toevoegen. Dit doe je onder het kopje ‘account instellingen’. Vervolgens zie je onderaan de pagina de mogelijkheid om een extra beheerder toe te voegen. Je vult hier alle gegevens in van de extra beheerder. Het laatste invulblokje is de optie ‘gebruikersrechten’. De beheerder mag nieuwe gebruikers toevoegen en de subbeheerder kan dit niet.
Hoe vraag ik een pincode op?
Als je de pincode van een Travelcard niet meer weet kan je via de portal de pincode opnieuw opvragen. Dit kunt u doen door in de portal te klikken op de desbetreffende Tankpas. Hier ziet u de mogelijkheid ‘pin opvragen’. Wij verzenden de pincode per post binnen twee werkdagen. Het is niet mogelijk om de pincode te wijzigen.