Download de app gratis op je smartphone. De app is beschikbaar voor iOS en Android. Na het downloaden maak je eenvoudig een account aan met je e-mailadres en een wachtwoord. Via e-mail ontvang je een unieke link om het account te activeren. Deze link werkt alleen op het apparaat waarop je de app wilt activeren. Zodra je account geactiveerd is kan je tot 10 persoonlijke passen toevoegen in de app.
Nadat je bent aangemeld in de app zie je in het beginscherm alle mogelijkheden welke zijn geactiveerd op jouw pas. Vanaf het moment van aanmelden zullen ook alle mobiele transacties die na het aanmelden worden gedaan zichtbaar zijn in de app. Om gebruik te maken van diensten zoals parkeren en openbaar vervoer dien je nog een aantal stappen te doorlopen. Volg de instructies in de app.
Tankpas aanvragenIn de app kun je alle bij Travelcard aangesloten tankstations en laadpalen terugvinden. Met de laadpas zijn vrijwel alle laadpalen in Nederland toegankelijk, en ook in Europa hebben bieden wij een goede dekking. De tankstations buiten Nederland zijn alleen toegankelijk met een Europese tankpas. Binnen Nederland kun je met de filters zoeken naar verschillende locaties zoals een carwash of een beschikbare laadpaal.
De app heeft een nieuwe lay–out, wat het navigeren in de app eenvoudiger en sneller maakt. Verder is het mogelijk om tot 10 passen aan de app toe te voegen. Ook kan je nu jouw laaddruppel als pas toevoegen.
Locatiezoeker
De locatiezoeker verbeterde zoekfuncties; Zo vind je op de pas onder andere eenvoudig tankstations die mobiel betalen accepteren en autowasstraten voor vrachtwagens terug.
Mobiel betalen
Contactloos betalen aan de pomp met je telefoon? Met de nieuwe Travelcard app is het mogelijk! Je registreert eenvoudig jouw Travelcard in de app en de app toont vervolgens de dichtstbijzijnde tankstations die geschikt zijn voor mobiel betalen.
Je maakt eenvoudig een account aan met jouw e-mailadres en een wachtwoord.
Na het aanmaken wordt er een verificatie mail gestuurd. Na verifiëren kan je inloggen en gebruik maken van de Travelcard app.
Om goed gebruik te kunnen maken van de app, dien je toegang te geven tot jouw locatie.
Let op, als je een account had op onze oude app, dien je alsnog een nieuw account aan te maken. Je huidige account wordt niet overgezet.
Moet ik betalen om de Travelcard app te gebruiken?Het gebruik van de app is gratis, maar houdt er rekening mee dat de normale tarieven van je mobiele netwerkprovider van toepassing zijn.
Wat gebeurt er als mijn internetverbinding of mobiele gegevens wegvallen?– Je kunt de app niet gebruiken als je toestel geen verbinding heeft met 3G, 4G of Wi-Fi
– Als je internet wegvalt tijdens een transactie met de mobiele app, kan je de tankbeurt afronden, maar ontvang je geen transactiedetails
– Je kunt tot aan je limiet tanken
Kies voor “wachtwoord vergeten”. Via het bekende e-mailadres kan je vervolgens een nieuw wachtwoord aanvragen.
Na een account aangemaakt te hebben met e-mailadres, wachtwoord en dit geverifieerd te hebben via e-mail de app geeft je toegang om een Travelcard Tankpas toe te voegen
1. Klik op “Voeg een pas toe”
2. Vul je pasnummer (3060000000000000000) en vervaldatum (maand-jaar) in en klik op ‘Volgende’
3. Vul je pincode in en klik op ‘Volgende’
4. Dit is de zelf gekozen of opgestuurde pincode die bij de pas hoort
Indien de correcte gegevens zijn ingevuld wordt je pas automatisch toegevoegd.
Heb je ook een laadsleutelhanger? Dan wordt deze automatisch toegevoegd na het invullen van de tankpas gegevens.
Foutmelding bij het toevoegen van een pasJe kunt fouten ervaren als:
1. Het pasnummer, de vervaldatum of de pincode onbekend zijn
2. Het pasnummer, de vervaldatum of de pincode niet correct zijn
3. Het pasnummer is toegevoegd aan een ander account
4. Wanneer je op meerdere accounts hetzelfde pasnummer probeert toe te voegen
Travelcard, tankpassen en laadpassen zijn gepersonaliseerd, een pas kan maar aan 1 account tegelijk toegevoegd worden
Tankpas verwijderen1. Klik op “Mijn Kaart” in het navigatiemenu
2. Klik op “Support & Kaart instellingen”
3. Klik op “Verwijder kaart”
4. Bevestig dat je de kaart wil verwijderen
Je locatie wordt gebruikt om locaties te tonen en mobiele betalingen mogelijk te maken. Je locatie wordt alleen opgeslagen in de transactie geschiedenis, maar niet door de applicatie
Hoe kan ik locaties in de buurt vinden in de app?1. Scroll en zoom in en uit op de locator om locaties te vinden
2. Gebruik de zoekfunctionaliteit om adressen, steden of locaties te vinden
3. Gebruik de filters om het zoekresultaat te filteren
4. Open de lijstweergave om dichtstbijzijnde locaties in te zien
Ja, na registratie kun je kiezen uit;
1. Slechts één sessie toestaan
2. Toestaan tijdens gebruik van de applicatie
3. Niet toestaan
Op dit moment kan je bij 85% van de Nederlandse en 89% van de Europese laadpunten, laden via de app. Wanneer het mogelijk is om te laden via de app, is er een button “laden en betalen” zichtbaar.
Waarom kan ik niet bij alle tankstations mobiel betalen?Onze provider voor mobiel betalen, MobiPay, wordt nog niet bij alle tankstations geaccepteerd. Dit komt omdat de mobiele betalingen worden voldaan op basis van je locatie en het doorgeven van pomp informatie in de app. Wij hopen in de toekomst mobiel betalen ook beschikbaar te maken voor de Wallet op je telefoon; waardoor mobiel betalen op meerdere tankstations geaccepteerd kan worden.
Waarom kan ik niet voor laden en overige diensten mobiel betalen?Onze provider voor mobiel betalen, MobiPay, heeft helaas nog geen mogelijkheden voor mobiel betalen voor laden of andere diensten. Wij werken er hard aan om dit in de nabije toekomst ook mogelijk te maken.
Bij welke tankstations kan ik mobiel betalen?Tankstations waar je mobiel kan betalen vind je terug door te filteren op “tankstations” en vervolgens “mobiel betalen”.
De app heeft een nieuwe lay–out, wat het navigeren in de app eenvoudiger en sneller maakt. Verder is het mogelijk om tot 10 passen aan de app toe te voegen. Ook kan je nu jouw laaddruppel als pas toevoegen.
Locatiezoeker
De locatiezoeker verbeterde zoekfuncties; Zo vind je op de pas onder andere eenvoudig tankstations die mobiel betalen accepteren en autowasstraten voor vrachtwagens terug.
Mobiel betalen
Contactloos betalen aan de pomp met je telefoon? Met de nieuwe Travelcard app is het mogelijk! Je registreert eenvoudig jouw Travelcard in de app en de app toont vervolgens de dichtstbijzijnde tankstations die geschikt zijn voor mobiel betalen.
Je maakt eenvoudig een account aan met jouw e-mailadres en een wachtwoord.
Na het aanmaken wordt er een verificatie mail gestuurd. Na verifiëren kan je inloggen en gebruik maken van de Travelcard app.
Om goed gebruik te kunnen maken van de app, dien je toegang te geven tot jouw locatie.
Let op, als je een account had op onze oude app, dien je alsnog een nieuw account aan te maken. Je huidige account wordt niet overgezet.
Het gebruik van de app is gratis, maar houdt er rekening mee dat de normale tarieven van je mobiele netwerkprovider van toepassing zijn.
– Je kunt de app niet gebruiken als je toestel geen verbinding heeft met 3G, 4G of Wi-Fi
– Als je internet wegvalt tijdens een transactie met de mobiele app, kan je de tankbeurt afronden, maar ontvang je geen transactiedetails
– Je kunt tot aan je limiet tanken
Kies voor “wachtwoord vergeten”. Via het bekende e-mailadres kan je vervolgens een nieuw wachtwoord aanvragen.
Na een account aangemaakt te hebben met e-mailadres, wachtwoord en dit geverifieerd te hebben via e-mail de app geeft je toegang om een Travelcard Tankpas toe te voegen
1. Klik op “Voeg een pas toe”
2. Vul je pasnummer (3060000000000000000) en vervaldatum (maand-jaar) in en klik op ‘Volgende’
3. Vul je pincode in en klik op ‘Volgende’
4. Dit is de zelf gekozen of opgestuurde pincode die bij de pas hoort
Indien de correcte gegevens zijn ingevuld wordt je pas automatisch toegevoegd.
Heb je ook een laadsleutelhanger? Dan wordt deze automatisch toegevoegd na het invullen van de tankpas gegevens.
Je kunt fouten ervaren als:
1. Het pasnummer, de vervaldatum of de pincode onbekend zijn
2. Het pasnummer, de vervaldatum of de pincode niet correct zijn
3. Het pasnummer is toegevoegd aan een ander account
4. Wanneer je op meerdere accounts hetzelfde pasnummer probeert toe te voegen
Travelcard, tankpassen en laadpassen zijn gepersonaliseerd, een pas kan maar aan 1 account tegelijk toegevoegd worden
1. Klik op “Mijn Kaart” in het navigatiemenu
2. Klik op “Support & Kaart instellingen”
3. Klik op “Verwijder kaart”
4. Bevestig dat je de kaart wil verwijderen
Je locatie wordt gebruikt om locaties te tonen en mobiele betalingen mogelijk te maken. Je locatie wordt alleen opgeslagen in de transactie geschiedenis, maar niet door de applicatie
1. Scroll en zoom in en uit op de locator om locaties te vinden
2. Gebruik de zoekfunctionaliteit om adressen, steden of locaties te vinden
3. Gebruik de filters om het zoekresultaat te filteren
4. Open de lijstweergave om dichtstbijzijnde locaties in te zien
Ja, na registratie kun je kiezen uit;
1. Slechts één sessie toestaan
2. Toestaan tijdens gebruik van de applicatie
3. Niet toestaan
Op dit moment kan je bij 85% van de Nederlandse en 89% van de Europese laadpunten, laden via de app. Wanneer het mogelijk is om te laden via de app, is er een button “laden en betalen” zichtbaar.
Onze provider voor mobiel betalen, MobiPay, wordt nog niet bij alle tankstations geaccepteerd. Dit komt omdat de mobiele betalingen worden voldaan op basis van je locatie en het doorgeven van pomp informatie in de app. Wij hopen in de toekomst mobiel betalen ook beschikbaar te maken voor de Wallet op je telefoon; waardoor mobiel betalen op meerdere tankstations geaccepteerd kan worden.
Onze provider voor mobiel betalen, MobiPay, heeft helaas nog geen mogelijkheden voor mobiel betalen voor laden of andere diensten. Wij werken er hard aan om dit in de nabije toekomst ook mogelijk te maken.
Tankstations waar je mobiel kan betalen vind je terug door te filteren op “tankstations” en vervolgens “mobiel betalen”.